tirsdag den 26. marts 2013

Påskenydelse!

Så ramte vi påsken - og hvilken en! Har i ugevis glædet mig som et lille barn til denne højtid, der i den grad symboliserer forår med sine friske farver, solstrejf, varme i luften og lysere aftener. Så det er noget af en bitter pille, at der stadig ligger sne i haven, luften er iskold og vejrgutten snakker om mere sne og nattefrost i den kommende weekend! Øv bøv.

Den seneste tid er fordrevet med strikning - ikke meget, men jeg er i gang med Tullens ønskede babytæppe i pink - samt endnu en clutch i candy wrapper-flet. Og så alt det arbejde jeg har kunnet skrabe til mig. Påskedagene nydes med ungerne, mens gemalen arbejder. Vi holder vejret en smule ift. den muligt kommende lockout af lærerne. Selvom jeg som ufaglært lærervikar ikke er lockout'et, er jeg inddirekte ramt - for hvis lærerne ikke arbejder, er der heller ingen sygdomsramte timer, der skal vikardækkes! Og uden at smide mig selv ud i en langvarig harm argumentation (hvilket jeg er ALT for træt til!), så er jeg ikke i tvivl om, hvor min sympati hører til. Forhåbentlig bliver det kun til et par dages ekstra fritid.

Efter påske starter Tullen for alvor op på indskolingsforløbet. Vi ved også nu, hvor hun skal starte efter sommerferien. Og hun topglæder sig! Hvilket er hvilket er uhæmmet meget mere end man kan sige om moar'en... Suk hvor ville jeg gerne pakke hende ind i bobbelplast, hjemmeskole hende og beskytte hende mod skolegårdens junglelov. Min lille uskyldige, tillidsfuldhed og en anelse naive Tulle skal ud i den store, grumme og virkelige verden. Hyyyyyyyyl!!! Tror bare jeg dropper fuldstændig at forholde mig til det. Bare lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar