mandag den 12. marts 2012

Forårsfornemmelser og umulige unger

Ja, det sidste har jeg haft rigeligt af i dag! Om det er mandagstraume, der har ramt de kære børn, eller blot almindelig dårligt humør, så har ungerne - både herhjemme og i samtlige af mine klasser på skolen (synes i al hemmelighed, at det er ganske fedt at kunne sige "mine unger på skolen" - yaii, jeg har faste klasser, i hvert fald for en stund) - haft ualmindeligt svært ved både at styre temperament, opførsel og fysisk udfoldelse.
Jeg følte mig præcis, som jeg forestiller mig, at en influenzaramt mand må have det, da jeg kom hjem fra arbejde (igen, SÅ fedt at kunne sige "arbejde" - og vide at det ikke er et løntilskud eller en praktik, som på overfladen skal give indtryk af et arbejde, men egentlig mest er et tvangstilbud). Efter at have brugt uanede mængder af tid på at holde en nogenlunde ro i klasserne, trøste dramaqueens og skille adskillige præpubertære og kamplystne drenge ad, var jeg så brugt, at jeg bare gerne ville hjem og hvile øjne og ører. Men ak, både mand og børn havde indtaget præcis samme roller som ungerne i skolen!!! Så forsøgte i nærmest krampagtige trækninger at fastholde den pædagogiske tankegang, tælle til 10 et par hundrede gange og mægle mellem en 4-årig dramaqueen, en knap 2-årig kamphane og en nærmest præpubertær mand med humørsvingninger, der snildt kan måle sig med en kvinde i overgangsalderens primetime!

Heldigvis (!!!) har vejret i dag været ramt af forårsfornemmelser og ladet både sol og varme pleje mit delvist sønderskudte overskud. Og det ser ud til at fortsætte de næste par dage. Også bloggen her har nydt godt af forårets forsigtige komme. Der måtte ske ændringer - fra de tunge koksgrå og lilla farver til friske grønne forårsfarver. Jeg er klar! Forår, du er mere end velkommen til at springe ud i fuldt flor - du har været længe ventet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar